Lakierowanie proszkowe
Posiadamy piec o wymiarach roboczych:
- Długość: 7,00m,
- Wysokość: 2,00m,
- Szerokość: 1,10m.
Nasze farby pochodzą od sprawdzonych producentów i są najwyższej jakości. Współpracujemy między innymi z firmami takimi jak: AMIS, AXALTA, EKO-COLOR, INVER, KABE czy RIPOL.
Posiadamy szeroką gamę kolorów farb według normy RAL ( połysk, półpołysk, mat, półmat) oraz farb specjalnych ( drobna struktura, gruba struktura czy kolory antyczne).
Przy obróbce chemicznej konstrukcji, korzystamy z produktów firm takich jak: Chemly, Nabu czy Rodozja.
Ogólne warunki wykonania usługi malowania proszkowego w firmie STALKOR SP. Z O.O. w Opolu
1. Niniejsze Ogólne Warunki określają szczegółowo zasady zawierania i wykonywania umowy, na podstawie której Wykonawca wykonuje na rzecz Klienta usługę polegającą na malowaniu proszkowym dostarczonych elementów.
2. Wykonawcą w rozumieniu Ogólnych Warunków jest STALKOR Sp. z o.o. w Opolu ul. Oświęcimska 98k
3. Klientem w rozumieniu Ogólnych Warunków jest osoba prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej lub osoba fizyczna, zlecająca malowanie proszkowe w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.
4. Ogólne Warunki stanowią integralną część każdego zamówienia złożonego przez Klienta.
5. Odmienne uzgodnienia Wykonawcy i Klienta mają pierwszeństwo przed Ogólnymi Warunkami, jeżeli zostały potwierdzone na piśmie.
6. Ogólne Warunki wiążą Klienta jeżeli zostały mu doręczone przed zawarciem umowy. W przypadku gdy Klient i Wykonawca pozostają ze sobą w stałych stosunkach gospodarczych Ogólne Warunki, które zostały
doręczone Klientowi wiążą w stosunku do wszystkich następnych zamówień.
7. Jakakolwiek zmiana treści Ogólnych Warunków jest dopuszczalna tylko za zgodą Wykonawcy wyrażoną na piśmie.
8. Malowanie proszkowe detali dostarczonych przez Klienta odbywa się każdorazowo na podstawie pisemnego zamówienia złożonego przez Klienta. Zamówienie określa m.in. rodzaj detalu przeznaczonego do malowania, kolor RAL, rodzaj farby, ilość detali, docelowe przeznaczenie detali oraz inne szczególne wymagania Klienta. Zamówienie stanowi ofertę w rozumieniu kodeksu cywilnego.
9. Zamówienie Klient składa albo w siedzibie Wykonawcy, albo pod adresem e-mail
10. Zamówienie będzie każdorazowo potwierdzane przez Wykonawcę (telefonicznie bądź mailowo). W przypadku braku potwierdzenia w ciągu dwóch dni roboczych uznaje się, że Wykonawca nie przyjął zamówienia do wykonania. Art. 68 [2] Kodeksu cywilnego zostaje wyłączony.
11. Wykonawcy przysługuje uprawnienie do zmiany terminu wykonania usługi jeżeli nie może dotrzymać umówionego terminu z przyczyn od niego niezależnych, w szczególności w przypadku opóźnienia w dostawie materiałów, wystąpienia siły wyższej, awarii, okoliczności, za które odpowiada Klient itp. Wystąpienie takiej okoliczności nie będzie uznane za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania przez Wykonawcę.
12. Będące przedmiotem zamówienia detale Klient dostarcza do zakładu Wykonawcy. Klient jest zobowiązany odebrać detale niezwłocznie po wykonaniu usługi malowania przez Wykonawcę, nie później niż w ciągu 7 dni po upływie terminu na wykonanie usługi. W przypadku nieodebrania detali w powyższym terminie Wykonawca uprawniony jest do naliczania opłaty za przechowanie w kwocie 50,00 zł netto za każdy dzień.
13. Klient przyjmuje do wiadomości, iż dostarczone do malowania detale stanowiące przedmiot zamówienia muszą spełniać następujące wymagania:
a. powierzchnia detalu musi być surowa (zalecane jest wcześniejsze wypiaskowanie),
b. możliwe jest malowanie detali ocynkowanych z zachowaniem poniższych warunków:
- elementy powinny być wykonane ze stali przeznaczonej do cynkowania o zwartości krzemu w przedziale 0,03-0,13m % i powyżej 0,28 %; jeśli klient nie jest w stanie ustalić czy ten warunek jest spełniony, lakiernia może na ryzyko Klienta pomalować wyroby, należy jednak wówczas liczyć się w szczególności z możliwością gazowania powierzchni ocynkowanej oraz widocznej chropowatości powierzchni; występuje również ryzyko odpadania zbyt grubej powłoki cynkowej wraz z warstwą lakieru.
- na powierzchni elementów nie może występować warstwa białej korozji;
- niedopuszczalne jest stosowanie zaprawek farbą wysokocynkową;
- elementy ocynkowane powinny być pozbawione ostrych sopli, śladów powstałych podczas wynurzania z kąpieli cynkowej i śladów po drutach do zawieszania w kąpieli cynkowej.
- lakiernia nie bierze odpowiedzialności za wady powłoki cynkowej, które mogą mieć wpływ na jakość powierzchni lakierowanej (np. niespójność warstwy cynku z materiałem rodzimym, niedocynkowania itp.)
- lakiernia może wykonać obróbkę konstrukcji cynkowanej pod malowanie proszkowe według odrębnych ustaleń
c. powierzchnia detalu musi być wolna od jakichkolwiek zanieczyszczeń takich jak np. kleje, silikony, niezmywalne w roztworach wodnych uszczelniacze itp. Powierzchnia detalu musi być wolna od zanieczyszczeń typu rdza, zendra, zgorzelina,
d. detal powinien być wykonany ze stali konstrukcyjnej o podobnym składzie chemicznym,
e. w przestrzeniach wewnętrznych detalu nie może występować woda, inna ciecz lub materiał np. smar, wełna mineralna, drewno, styropian itp.,
f. detal musi być wolny od wszelkich uszkodzeń mechanicznych typu rysy, wgniecenia, odkształcenia itp.,
g. krawędzie detali przeznaczonych do malowania muszą być ogradowane: spełniać normę : PN –EN ISO 12944-3,
h. detale muszą posiadać otwory technologiczne umożliwiające zawieszenie detali do malowania; ślady po zawieszkach nie są uznawane jako wady,
i. dla konstrukcji spawanych, zgrzewanych, nitowanych istotne jest:
- spoiny powinny być ciągłe, bez porowatości i bez odprysków pospawalniczych;
- elementy przylegające do siebie płaszczyznami posiadające mikroszczeliny stanowią źródło korozji (bez możliwości zamalowania) – powierzchnie takie nie są podstawą do reklamacji;
j. procentowy skład chemiczny materiałów, z których wykonane są detale musi odpowiadać odpowiednim normom DIN, EN lub ISO,
k. dla elementów pasowanych należy uwzględnić luz technologiczny powiązany z grubością farby (ok. 0,1 mm),
l. gwinty, otwory i inne miejsca, które nie mogą być pomalowane, należy zabezpieczyć termoodpornymi zatyczkami/taśmami lub zaznaczyć w dostarczonej do lakierni dokumentacji.
14. Wykonawca może na żądanie i ryzyko Klienta przyjąć do malowania detale, które nie spełniają wymogów określonych w pkt 13. Klient zobowiązany jest w takim przypadku złożyć stosowne pisemne oświadczenie.
15. Detale przeznaczone do zastosowania w warunkach wewnątrz pomieszczeń malowane będą technologią umożliwiającą użytkowanie detali w budynkach ogrzewanych z czystą atmosferą (kategoria korozyjności C1 wg normy PN-EN ISO 12944-2). Detale przeznaczone do zastosowania w warunkach zewnętrznych (poza pomieszczeniami) będą malowane technologią umożliwiającą użytkowanie detali w klimacie umiarkowanym o średnim zanieczyszczeniu (kategoria korozyjności C3 wg normy PN-EN ISO 12944-2). Inne warunki użytkowania muszą być zgłoszone pisemnie przez Klienta i potwierdzone pisemnie przez Wykonawcę przed przystąpieniem do wykonania zamówienia.
16. Ustalenie koloru odbywa się tylko na podstawie na podstawie wzornika/ów kolorów RAL dostępnego/ch do wglądu w zakładzie Wykonawcy . Wzorniki kolorów RAL mają jednak charakter orientacyjny i dopuszczalne są odchylenia od tego wzorca. Szczególną uwagę na to należy zwrócić w przypadku malowania detali w różnych lakierniach, które mogą stosować farby różnych producentów. W takim wypadku często występują różnice w odcieniach. W celu uniknięcia wystąpienia różnicy w odcieniach należy zlecić malowanie farbą jednego producenta. Rodzaj oraz producenta farby należy podać w zamówieniu. Jeżeli nie zostanie wskazany konkretny producent Wykonawca pomaluje detal farbą dostępną w danym czasie na magazynie. Odchylenia od wzorca oraz różnice w odcieniach, o których mowa powyżej, nie stanowią wady i nie uzasadniają występowania z jakimikolwiek roszczeniami odszkodowawczymi przeciwko Wykonawcy.
17. Ocena przyjmowanych do malowania detali odbywa się z odległości 1 m przy świetle dziennym (ok. 500 Lx). W przypadku gdy do malowania zostaną przyjęte detale, które posiadają cechy niewidoczne w warunkach opisanych powyżej przyjmuje się, że zobowiązanie zostało wykonane przez Wykonawcę należycie.
18. Rękojmia za wady fizyczne i prawne zostaje wyłączona.
19. Wyłączeniu z gwarancji podlegają uszkodzenia powłoki malarskiej/zastrzeżenia do niej, które powstały w wyniku:
a. niespełnienia przez detale wymogów określonych w pkt 13
b. użytkowania detali w warunkach innych aniżeli zgłoszone przez Klienta i potwierdzone przez Wykonawcę, zgodnie z pkt 15,
c. zastosowania systemu farb wskazanych przez Klienta, zgodnie z pkt 16.
d. uszkodzeń mechanicznych i chemicznych powłoki (powłoki proszkowe nie są odporne na mechaniczne uszkodzenia spowodowane przez ostre narzędzia, materiały ścierne a także tekturę) spowodowanych poza zakładem Wykonawcy,
e. działania siły wyższej (poprzez siłę wyższą rozumie się zdarzenie nadzwyczajne, niezależne od danej strony, niemożliwe do przewidzenia i do zapobieżenia, także wówczas, gdy jego uniknięcie wymagałoby podjęcia działań, których koszty przewyższałyby możliwe do ocalenia korzyści; w szczególności za przypadki siły wyższej uważa się: wojnę, kataklizm naturalny jak trzęsienie ziemi lub powódź, eksplozję, pożar, strajk),
f. uszkodzeń związanych z korozją galwaniczną, spowodowaną zastosowaniem niewłaściwych stopów materiałów,
g. różnych uszkodzeń powłoki powstałych na skutek naturalnego zużycia i starzenia się powłoki (utrata stopnia połysku określana jest przed producenta farby),
h. niewłaściwej konserwacji w trakcie użytkowania, w szczególności poprzez niestosowanie się do zaleceń, o których mowa w pkt 23, i niewłaściwego przechowywania pomalowanych elementów (np. poprzez braku rozszczelnienia w celu uniknięcia kondensacji wilgoci pomiędzy powłoką a folią opakowaniową; niewłaściwej temperatury przechowywania).
j. stosowania przez Klienta na materiale malowanym organicznych rozpuszczalników zwierających estry, ketony, alkohole, związki aromatyczne, estry glikoli, węglowodory chlorowane i innych rozpuszczalników i detergentów o nieznanym pochodzeniu
k. wad konstrukcji malowanych elementów
l. odgazowaniami z powłoki cynku na elementach ocynkowanych
m. działaniem nadmiernej temperatury na lakierowaną powierzchnię
n. działaniem agresywnego środowiska w trakcie użytkowania
20. Gwarancja nie obejmuje elementów malowanych, na których wady powstałe w trakcie użytkowania nie przekroczą 5% powierzchni, jak i powłoki na elementach przemalowanych.
21.Wykonawca ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania wyłącznie w zakresie szkody wyrządzonej z winy umyślnej. W takim samym zakresie Wykonawca ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą za szkody wyrządzone przez osoby, za pomocą których zobowiązanie wykonuje, jak również przez osoby, którym wykonanie zobowiązania powierza.
22.Odbiór wizualny detali pomalowanych odbywać się będzie według poniższych wytycznych:
a) wygląd: powłoka na oznaczonej powierzchni nie może mieć rys sięgających do materiału podłoża.
Oznaczana powierzchnia oglądana jest pod kątem 60o z odległości 3m. Podczas oglądania nie może być widoczny żaden z wymienionych defektów: nadmierna chropowatość, zacieki, pęcherze, wtrącenia, kratery, matowe plamy, pory, wgłębienia, zadrapania lub inne nie do zaakceptowania skazy. Powłoka musi mieć równomierną strukturę i kolor. Wszystkie te kryteria musza być spełnione przy następujących warunkach oceny:
a) Dla elementów użytkowania na zewnątrz – ocena z odległości 5m,
Dla elementów użytkowania wewnątrz – ocena z odległości 3m
b) grubość powłoki lakierniczej : średnia arytmetyczna dla całego elementu nie może być niższa niż ustalona w zamówieniu grubość powłoki, przy czym dopuszcza się powłoki dla których pojedyncze odczyty grubości stanowią 80% nominalnej grubości. Odbiór wizualny może odbywać się na innych warunkach o ile Wykonawca i Klient ustalą inaczej.
23. Klient przyjmuje do wiadomości, iż powłoki proszkowe należy konserwować w następujący sposób :
a. mycie powłoki należy przeprowadzać przynajmniej raz w roku według zaleceń producenta danej farby proszkowej. Wykonawca jedynie informacyjnie podaje, że zazwyczaj mycie przeprowadza się czystą wodą z niewielką ilością neutralnych lub lekko alkaicznych środków. Ściereczka musi być delikatna, nie rysująca powierzchni. Nie wolno za mocno przyciskać ściereczki do podłoża. Temperatura powłoki jak
i stosowanej mieszaniny wody powinna być mniejsza niż 25 stopni Celcjusza. Po każdym myciu powierzchnia musi być natychmiast spłukana czystą, zimną wodą. Cała powierzchnia powinna być osuszona.
b. przed przystąpieniem do mycia należy sprawdzić efekt działania używanych do tego celu środków. Próbę należy przeprowadzić na niewidocznych powierzchniach.
c. tłuste, oleiste i smoliste substancje oraz pozostałości kleju, gumy silikonowej, taśmy samoprzylepnej mogą być usunięte za pomocą ropopochodnych rozpuszczalników wolnych od związków aromatycznych.
d. zabronione jest stosowanie: strumienia pary wodnej, mocno kwaśnych lub mocno alkaicznych detergentów oraz środków powierzchniowo czynnych, ściernych środków czystości, organicznych rozpuszczalników zawierających estry, ketony, alkohole, związki aromatyczne, estry glikoli, węglowodory chlorowane itp., detergentów o nieznanym pochodzeniu i składzie.
24. Klient zobowiązany jest zbadać detale niezwłocznie po ich odebraniu od Wykonawcy i zawiadomić go niezwłocznie o swoich ewentualnych uwagach lub zastrzeżeniach.